برخی از این دستگاه قابلیت کنترل از راه دور دارا می باشند
نوشته شده توسط : sanaz

 

این روزها شاهد هستیم به منظور ارتقای امنیت اماکن مختلف و همچنین ایجاد نظراتی قوی و مستمر بروی کارکنان از سیستم های تصویری موسوم به دوربین مدار بسته استفاده می کنند.سیستم های فوق که به سیستم های تلویزیونی مدار بسته نیز معروف می باشند دارای رده بندی های مختلفی هستند.
معمولا در مکان هایی مانند بانک ها و اداره جات دولتی و کارخانجات مختلف احتمالا با این سیستم ها روبرو شده اید.تا چند سال پیش استفاده از این سیستم ها به صورت عمومی رواج نیافته بود و تنها ارگان های دولتی بیشتر تمایل به استفاده از انها داشتند اما امروزه حتی در اکثر سوپر مارکت های بزرگ و کوچک نیز شاهد هستیم که از یک سیستم دوربین مدار بسته استفاده شده است.البته هنوز استفاده از این نوع سیستم ها در منازل زیاد رواج نیافته ول با توجه به رشد روز افزون این تکنولوژِ و همچنین با توجه به نیاز جامعه به بالا بردن امنیت احتمالا در آینده ای نزدیک شاهد این خواهیم بود که در منازل هم از انواع سیستم های مدار بسته استفاده شود.هم اکنون در به صورت عامه به این سیستم ها دزدگیرهای تصویری می گویند که منظور همین سیستم های CCTV هستند.


اصول کار این سیتم ها را اگر بخواهیم خیلی ساده و در یک جمله بیان کنیم بدین صورت است که تصاویر توسط دوربین های نصب شده گرفته و به مانیتور جهت نمایش انتقال می یابند.به دلیل اینکه تصاویر نمایش داده شده تنها برای بینندگان محدودی قابل نمایش است و مانند تلویزیون عمومی نمی باشد از این جهت واژه مدار بسته به ان اطلاق می گردد.
اگر به فکر خرید دوربین مدار بسته برای مکان مورد نظرتان هستید باید ابتدا نیازها خودتان از چنین سیستمی را دقیقا مشخص نمایید و سپس دست به انتخاب بزنید. این دوربین ها با توجه به مدل های مختلفی که دارند دارای امکانات و ویژگی های خاص خود هستند. مثلا برخی از این دوربین ها دارای قابلیت کار در روز و شب هستند و برخی در شرایط جوی خاصی فقط قادر به کار می باشند.میزان کیفیت تصاویر ضبط شده و نوع تصویر که رنگی و یا سیاه و سفید باشد و دیگر مواردی از این قبیل معمولا بروی قیمت نهای این تجهیزات بسیار موثر است.
در این بخش برای شما علاقه مندان به معرفی قطعات و لوازم یک دوربین مدار بسته می پردازیم تا با این تکنولوژی بیشتر آشنا شوید:
1-دستگاه دی وی آر – DVR
Digital Video Recorder یا همان دی وی آر نام دستگاهی است که وظیفه ذخیره تصاویر را به صورت دیجیتالی برو حافظه های دیجیتالی مانند انواع هارد دیسک ها و یا انواع فلش ها دارد.حال هر چه قدر میزان ظرفیت هارد دیسک و یا فلش بیشتر باشد دستگاه دی وی آر قابلیت ضبط تصاویر بیشتری را خواهد داشت.این دستگاه در مقایسه با مدل آنالوگ خود که با نام VCR شناخته می شود هم قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت بالا تری را دارد و هم اینکه به واسطه افزایش ظرفیت هارد دیسک قابلیت ذخیر تصاویر به میزان بیشتری را خواهد داشت.دستگاه آنالوگ قدیمی تنها امکان ذخیر تصاویر بروی کاست های ویدویی را داشتند و از این نظر در میزان تصاویر ضبط شده به شدت دارای محددودیت بودند.
اما شاید سوالی پیش آید که چه فاکتورهایی را باید برای خرید یک دستگاه دی وی آر برای سیستم دوربین مدار بسته خود در نظر بگیریم.؟


معمولا بر اساس نیازی که داریم می توان نسبت به انتخاب یک DVR مناسب اقدام کرد.می توانید موارد زیر را در نظر داشته باشید و بر اساس آنها نسبت به انتخاب نهایی دی وی آر مورد نظر خود اقدام کنید :
1-هر دی وی آر امکان پشتیبانی از تعداد خاصی دوربین را دارد و قطعا باید در نظر بگیرید که برای محیط خود به چند دوربین نیاز دارید و سپس نسبت به انتخاب دی وی آر اقدام نمایید.
2-هر دی وی آر با توجه به تعداد فریمی که می تواند در ثانیه تصویر برداری کند دارای کیفیت متفاوت است و شما باید بر اساس میزان کیفیت مورد نظرتان دستگاه مورد نظرتان را انتخاب نمایید.
3-تصاویر ضبط شده توسط دستگاه های دی وی آر معمولا دارای ظرفیت های بسیار بالایی هستند.حال برخی از این دی وی آر ها دارای فن آوری فشرده سازی تصاویر بوده که این امر موجب می شود ظرفیت تصاویر ضبط شده بدون افت کیفیت تا حد ممکن کاهش یابید و در نتیجه میزان هارد کمتری را نیز اشغال نماید
4-باید توجه کرد اینکه چه هاردی و با چه ظرفیتی به دستگاه دی وی آر متصل کنیم بستگی به مدل DVR دارد که می خواهیم استفاده کنیم.


5-برخی از این دستگاه قابلیت کنترل از راه دور دارا می باشندو از این جهت به این سیستم ها دوربین های مدار بسته با قابلیت کنترل از راه دور اطلاق می گردد.
6-شاید برخی از سیستم های دوربین مدار بسته را دیده باشید که به حرکت اجسام در محیط حساس بوده و بر اساس ان شروع به عکس العمل می کنند . در واقع این خصوصیت به نوع دی وی آری دارد که برای آن دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد.
7-توانایی زمان بندی از دیگر خصوصیات یک دی وی آر می تواند باشد.
9-اینکه بتوانید به دستگاه خود فلش متصل کنید نیز بستگی به خصوصیت دی وی آری دارد که می خواهید استفاده نمایید.
در بخش های بعدی به تفصیل در مورد سایر خصوصیات یک دی وی آر برایتان مطالی مفید قرار خواهیم داد که خواندنشان خالی از لطف نخواهد بود





:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مهر 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: